eŠalter RGZ

JEDNOSTAVAN UPIS NEPOKRETNOSTI – eŠalter RGZ Republički geodetski zavod unapredio je poslovni proces dostave isprava i podnošenje zahteva za upis u katastar nepokretnosti i katastar vodova uvođenjem informacionog sistema eŠalter. eŠalter obezbeđuje laku i jednostavnu razmenu podataka i dokumenta među institucijama i upis nepokretnosti.   Korisnici eŠaltera su: Obveznici dostave: javni beležnici, sudovi, javni izvršitelji

Likvidacija društva

Likvidacija društva se može sprovesti kada društvo ima dovoljno sredstava za namirenje svih svojih obaveza. Odluka o likvidaciji Likvidacija društva pokreće se: 1) jednoglasnom odlukom svih ortaka, odnosno komplementara, ako ugovorom o osnivanju nije drugačije određeno; 2) odlukom skupštine članova društva s ograničenom odgovornošću; 3) odlukom skupštine akcionara. Registracija i objavljivanje   Likvidacija društva počinje

Nasilje u porodici

Ревизија Против правноснажне пресуде донете у другом степену, странке могу да изјаве ревизију у року од 30 дана од дана достављања пресуде. Ревизија је увек дозвољена ако је: 1) то посебним законом прописано; 2) другостепени суд преиначио пресуду и одлучио о захтевима странака; 3) другостепени суд усвојио жалбу, укинуо пресуду и одлучио о захтевима

Odbrana maloletnih lica

Maloletnik je lice koje je u vreme izvršenja krivičnog dela navršilo četrnaest, a nije navršilo osamnaest godina.  Mlađi maloletnik je lice koje je u vreme izvršenja krivičnog dela navršilo četrnaest, a nije navršilo šesnaest godina.  Stariji maloletnik je lice koje je u vreme izvršenja krivičnog dela navršilo šesnaest, a nije navršilo osamnaest godina. Licu

Stečajni postupak

Zakonom o stečaju uredjuju se uslovi i način pokretanja i sprovođenja stečaja nad pravnim licima.   Stečaj se sprovodi bankrotstvom ili reorganizacijom. Pod bankrotstvom se podrazumeva namirenje poverilaca iz vrednosti celokupne imovine stečajnog dužnika, odnosno stečajnog dužnika kao pravnog lica. Pod reorganizacijom se podrazumeva namirenje poverilaca prema usvojenom planu reorganizacije i to redefinisanjem dužničko-poverilačkih odnosa, statusnim

Eksproprijacija

Nepokretnosti se mogu eksproprisati ili se svojina na njima može ograničiti samo u javnom interesu utvrđenom na osnovu  Zakona o eksproprijaciji uz naknadu koja ne može biti niža od tržišne. Javni interes za eksproprijaciju nepokretnosti utvrđuje se zakonom ili odlukom Vlade. Nepokretnostima smatraju se zemljišta, zgrade i drugi građevinski objekti. Danom pravosnažnosti rešenja o

Zakon o arhivskoj građi

Zakonom o arhivskoj  građi i arhivskoj delatnosti uređuje se sistem zaštite arhivske građe i dokumentarnog materijala, uslovi i način korišćenja arhivske građe, organizacija, nadležnost i delatnost arhiva u Republici Srbiji. Od 2. februara 2021. godine, u pravnom poretku Republike Srbije primenjuje se novi, gore navedeni zakon, kojim su uvedene dodatne obaveze za sve subjekte koji stvaraju arhivsku

Ugovor o poklonu

Ugovor o poklonu je ugovor kojim jedan ugovornik (poklonodavac) prenosi ili se obavezuje da prenese na drugog ugovornika (poklonoprimca) pravo svojine određene stvari, odnosno drugo određeno pravo ili da mu, na račun svoje imovine, učini neku korist, i to sve bez odgovarajuće kamate. Poklonom se smatra svako odricanje od prava, pa i odricanje od nasleđa